De Speelfabriek geopend

Zo’n 60 kinderen stonden maandagochtend om half 10 al te trappelen om als eersten De Speelfabriek binnen te gaan. Ze moesten nog heel even wachten op een enthousiaste wethouder Stefan van Die, die samen met enkele kinderen De Speelfabriek officieel opende door met een grote schaar een lint door te knippen.

De wethouder liet de kinderen eerst raden naar hoe lang de Speelfabriek al bestaat en dat is al 36 jaar! De meeste kinderen staken hun hand op bij de vraag wie er al eens eerder is geweest. En ook nu weer is de animo voor De Speelfabriek onverminderd groot.  Maandag waren er bijna 280 kinderen die speelden, knutselden, sprongen op springkussens of vlechtjes in hun haar lieten maken. Ook kunnen kinderen zich dit jaar voor het eerst eventjes terug trekken in de leeshoek, ingericht door Bibliotheek Aanzet, vestiging Hendrik-Ido-Ambacht.

Dankzij de vrijwilligers die de kinderen begeleidden en een oogje in het zeil hielden, had iedereen weer een leuke dag.

De komende periode is De Speelfabriek iedere werkdag tussen 9:30 tot 15:30 uur geopend van 22 t/m 26 juli, 29 juli t/m 2 augustus en van 19 t/m 23 augustus. Een kaartje kost € 3,00 per dag en voor € 12,50 heb je een weekkaart. Je vindt ons in sporthal De Ridderhal aan de Hoge Kade of digitaal op www.stichtingvrijspel.nl

Van 27 t/m 29 augustus organiseert  Stichting Vrij Spel weer een kamp. Dit jaar is het thema Superhelden. We hebben al een aantal aanmeldingen binnen en er kunnen er nog bij. Kijk op onze website om je aan te melden.