Image

Niet achterover op de bank hangen, maar leuk met kinderen bezig zijn in de vakantie!

VRIJWILLIGER STICHTING VRIJ SPEL

Vrijwilligers vormen het hart van onze stichting!

Vrijwilligers zorgen voor zichtbaarheid, helpen ons bij het uitvoeren van De Speelfabriek en andere activiteiten. Samen met onze vrijwilligers willen wij het verschil maken voor kinderen in Hendrik-Ido-Ambacht.

Wat kun je doen als vrijwilliger

Vrijwilliger in De Speelfabriek

Als vrijwilliger kun je tijdens de weken van De Speelfabriek diverse werkzaamheden voor ons doen, zoals: het begeleiden van knutselwerkjes, helpen bij sport- en spelactiviteiten en helpen bij de diverse workshops die gegeven worden. En natuurlijk hoort daar ook bij het gezamenlijk opruimen en schoonmaken aan het einde van de dag bij.

Vrijwilliger/begeleider tijdens de kampweek

Als begeleider van het kamp bezorg je kinderen een onvergetelijke tijd waarin ze hun dagelijkse situatie even kunnen loslaten en zorgeloos met leeftijdsgenootjes kunnen spelen.

Vrijwilliger tijdens andere activiteiten van Stichting Vrij Spel

Naast de activiteiten die we in de zomervakantie organiseren zijn wij op andere momenten ook actief. Denk bijvoorbeeld aan Koningsdag en de Zomerfair. Ook op deze dagen kunnen wij ondersteuning gebruiken van vrijwilligers.

DE SPEELFABRIEK

in Hendrik-Ido-Ambacht heeft:

15 DAGEN

speelplezier
voor kinderen

3 DAGEN

Kamp

bezoekers
gemiddeld per dag

WAT VERWACHTEN WE?

Onze vrijwilligers zijn allemaal mensen met passie en liefde voor kinderen. Daar doen we het tenslotte voor. Het is belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. En natuurlijk heb je energie, geduld en doorzettingsvermogen nodig.

Omdat we met kinderen werken zijn onze vrijwilligers minimaal 16 jaar. Ben je 14 of 15? Dan kan je bij ons stage lopen om zodoende al ervaring op te doen!

Ook is een goede mondelinge beheersing van de Nederlandse taal een vereiste en het zou mooi zijn als je in het bezit bent van een EHBO-diploma, maar dit is niet noodzakelijk.

WAT BIEDEN WE JOU?

Natuurlijk is de mooiste beloning de glimlach van de kinderen die blij zijn met jouw inzet.  Vrijwilligers krijgen van ons een vrijwilligersvergoeding, maar als je zegt 'dat hoeft van mij niet' dan stoppen wij dat geld natuurlijk in leuke activiteiten voor de kinderen!

Uiteraard mag je meedenken over de werkzaamheden die jij wil doen. We houden zoveel mogelijk rekening met jouw persoonlijke kwaliteiten en ambities.

Aan het einde van je vrijwilligers- of stageperiode krijg je van ons een getuigschrift. Dat staat mooi op je CV, wat jou weer kan helpen bij het vinden naar een baan.

En natuurlijk sluiten wij een WA verzekering voor je af.

Lijkt het jou leuk om vrijwilliger te worden? Klik dan op de button hieronder.
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Image

VRIJWILLIGER HET WOORD

Wat zeggen huidige vrijwilligers over de speelfabriek.

Marloes Gerritsen

Het is geweldig wat je voor kinderen kan betekenen!
Dewi Bakker

Heel leerzaam om dit te doen!
Lars Kramer

Jacqueline Nour